اجاره خودرو الو خودرو

وضعیت نابسامان پورشه ماکان در اروپا

اخبار خودرو
مطالعه 3 دقیقه
میلاد سلطانی
میلاد سلطانی
وضعیت-نابسامان-پورشه-ماکان-در-اروپا

وضعیت نابسامان پورشه ماکان در اروپا

 

معمولاً مقررات سختگیرانه‌ در رابطه با آلایندگی منجر به طرد شدن یک خودرو در اتحادیه اروپا می‌شود. با این حال، این دلیل نمی شود که Macan بنزینی در اتحادیه اروپا دچار عدم تقاضا و شکست شود. از آنجایی که پورشه قادر به رعایت مقررات در آینده نیست، راهی جز این ندارد که کوچکترین کراس اوور خود را از دور خارج کند.

یکی از سخنگویان این شرکت به Automotive News Europe گفته است که فروش ماکان در بهار آینده در کشورهای اتحادیه اروپا به پایان می رسد. زمانی که پورشه در حال توسعه این نسل از کراس اوور بود، این مقررات هنوز نهایی نشده بود. به گفته این سخنگو، به روز رسانی وسیله نقلیه برای مطابقت با الزامات جدید بسیار هزینه بر خواهد بود. Autocar گزارش می دهد که یک خودروساز برای هر وسیله نقلیه ای که با مقررات آتی UNECE WP.29 مطابقت ندارد، با جریمه ای تا 30000 یورو (نزدیک به 33000 دلار) روبرو می شود.

در مورد اینکه کدام بازارها در شرف از دست دادن ICE Macan هستند، اتحادیه اروپا شامل 27 کشور زیر است: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند. ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد. قبلاً 28 عضو بود که بریتانیا رسماً در 31 ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد.

این یک ضربه بزرگ برای پورشه است زیرا Macan تا ماه اکتبر پرفروش ترین محصول آن بود. بر اساس اعداد جمع آوری شده توسط شرکت تحقیقاتی Dataforce، در 10 ماه اول سال، نزدیک به 20000 دستگاه در اروپا فروخته شد.

برند Zuffenhausen ماه ها تا عرضه نسل دوم Macan فاصله دارد. با این حال، این خودرو کاملاً متفاوت خواهد بود، زیرا قرار است کاملاً به عنوان یک خودروی برقی بر روی پلتفرم جدیدی که با همکاری آئودی ساخته شده است فروخته شود و دومین نسخه خود از مدل Q6 E-Tron را به فروش خواهد رساند.

ماکان تنها پورشه ای نیست که با خودروی برقی جایگزین شده است زیرا 718 نیز موتور احتراقی خود را از دست می دهد. دو مدل باکستر و کیمن تقریباً در سال 2025 کاملاً برقی خواهند بود. نه تنها این مدل ها، بلکه نسل بعدی کاین فقط الکتریکی به همراه یک شاسی بلند سه ردیفه بزرگتر که قدرت ICE را از بین می برد، معرفی شده است.

منبع :

motorone

مطالب مشابه

نظرات

تعداد نظرات این مطلب : 0 نظر

لطفاً جهت ثبت نظر وارد شوید و یا ثبت نام کنید.

ورود / ثبت نام

هنوز نظری برای این پست ثبت نشده، شما اولین نفر باشید.