اجاره خودرو الو خودرو

ولوو اولین سدان الکتریکی خود را ساخت

معرفی خودروهای جدید
مطالعه 3 دقیقه
میلاد سلطانی
میلاد سلطانی
ولوو-اولین-سدان-الکتریکی-خود-را-ساخت

ولوو اولین سدان الکتریکی خود را ساخت

 

پس از چندین خودروی شاسی بلند و یک مینی ون عجیب و غریب، ولوو بعدی که از نیروی الکتریکی بهره می برد، یک سدان خواهد بود. نشریه سوئدی Teknikens Värld موفق شد تصویری را به دست آورد که در اینترانت این خودروساز منتشر شده است. تصویر ماشین که روی آن نوشته شده "محرمانه" و "TOP SECRET" در داخل کارخانه ای واقع در Cixi، شهری واقع در استان ژجیانگ در شرق چین گرفته شده است.

اسم رمز داخلی این خودروی الکتریکی "V551" است و گمان می رود رسما "ES90" نامیده شود. این مدل بر روی همان پلت فرم SPA2 به عنوان EX90 توسعه یافته است. یادداشت داخلی همچنین شامل برخی مشخصات فنی اولیه بود. ظاهراً ولوو ES90 196.4 اینچ (4990 میلی‌متر) طول و فاصله بین دو محور 122.1 اینچ (3102 میلی‌متر) خواهد داشت. گفته می شود 60.9 اینچ (1547 میلی متر) ارتفاع و 76.5 اینچ (1945 میلی متر) عرض دارد. ادعا شده که این مدل به رقیبی مستقیم برای BMW i5، مرسدس EQE و آئودی A6 E-Tron آینده تبدیل می شود.

اولین سدان الکتریکی این برند ظاهراً چیزی در حدود 2600 کیلوگرم (5732 پوند) در نوع دو موتوره AWD و 2500 کیلوگرم (5511 پوند) برای مدل تک موتوره RWD وزن دارد. این یک باتری بزرگ 111 کیلووات ساعتی دارد که جای تعجب نیست زیرا بسته EX90 دارای همان ظرفیت است. طبق شایعات، برد برای مدل تک موتوره به 373 مایل (600 کیلومتر) می رسد، اما این احتمالاً در چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) است.

ظاهراً تولید این سری از ماه می 2024 آغاز می شود.

8 سپتامبر 2017 - این زمانی بود که TVR گریفیث دوباره متولد شد. بیش از شش سال از آن زمان می گذرد، اما ماشین اسپورت همچنان یک رویا است. در واقع، وضعیت اکنون بدتر به نظر می رسد زیرا این شرکت حقوق انحصاری ساخت خودرو در کارخانه Blaenau Gwent در ولز جنوبی را از دست داده است.

South Wales Argus به نقل از مدیر شرکت برای بازسازی و خدمات اجتماعی، Ellie Fry، می گوید: "حقوق انحصاری (TVR) برای اجاره ساختمان Techboard اکنون از بین رفته است. آنها (TVR) همچنان می توانند آنجا را اجاره کنند. دولت ولز به تازگی تصمیم گرفته است که این ساختمان را به بازار عرضه کند."

از زمان رونمایی گریفیث در سال 2017، TVR برنامه‌هایی را برای نسخه الکتریکی این کوپه ترسیم کرد. این اعلامیه در سال 2022 اعلام شد، زمانی که این شرکت مشکل دار به یک سدان الکتریکی و SUV نیز اشاره کرد، اما از آن زمان تاکنون چیزی نشنیده ایم. 

منبع :

motorone

مطالب مشابه

نظرات

تعداد نظرات این مطلب : 0 نظر

لطفاً جهت ثبت نظر وارد شوید و یا ثبت نام کنید.

ورود / ثبت نام

هنوز نظری برای این پست ثبت نشده، شما اولین نفر باشید.