اجاره خودرو الو خودرو

کانسپت آلومینیومی کفش شکل تویوتا در سال 1977 تنها 992 پوند وزن داشت

معرفی خودروهای جدید
مطالعه 3 دقیقه
میلاد سلطانی
میلاد سلطانی
کانسپت-آلومینیومی-کفش-شکل-تویوتا-در-سال-1977-تنها-992-پوند-وزن-داشت

کانسپت آلومینیومی کفش شکل تویوتا در سال 1977 تنها 992 پوند وزن داشت

 

امروزه خودروها به طور فزاینده ای از پانل های بدنه آلومینیومی برای کاهش وزن و بهبود کارایی استفاده می کنند. مواد سبک وزن در خودروهای دهه 1970 با کارایی بالا بسیار کمتر رایج بود. تویوتا تلاش‌های اولیه‌ای برای تغییر این موضوع و آوردن این فلز به ماشین‌های رایج‌تر با مفهوم خودروی آزمایشی بدنه آلومینیومی تویوتا 1977 در نمایشگاه خودروی توکیو آن سال انجام داد.

بیایید صادق باشیم، ABEV طراحی بیرونی عجیبی دارد. شاید انتظار داشته باشید که کاپوت بلند یک موتور بزرگ را پنهان کند، اما اینطور نیست. نیرو محرکه ی این کانسپت تنها 547 سانتی متر مکعب فضا می گیرد.

قسمت جلویی بزرگ به یک محفظه سرنشین منتهی می شود. متأسفانه، ما نتوانستیم هیچ عکسی از کابین پیدا کنیم. این خودرو دو سرنشینه است.

در بیانیه مطبوعاتی تویوتا در سال 1977 در مورد ABEV گفت که این مفهوم "در پاسخ به درخواست های اجتماعی برای حفظ انرژی و منابع طبیعی" آمده است. هدف ایجاد یک وسیله نقلیه سبک وزن با بهره وری سوخت بهبود یافته بود. این شرکت گفت: "توسعه آن بر اساس اصل حداقل مصرف برای حداکثر کار هدایت شد."

طول این کانسپت 140.2 اینچ (3560 میلی متر)، عرض 58.74 اینچ (1492 میلی متر) و ارتفاع 45.51 اینچ (1156 میلی متر) بود. برای مقایسه، تویوتا کرولا هاچ بک که در حال حاضر در ایالات متحده موجود است، 172 اینچ طول و 70.5 اینچ عرض دارد، به این معنی که ABEV یک ماشین کاملا جمع و جور است.

بدنه آلومینیومی وزن این کانسپت را تنها به 992 پوند (450 کیلوگرم) کاهش داد. تویوتا ادعا کرد که ABEV در حالی که سرعت 37 مایل در ساعت (60 کیلومتر در ساعت) را طی می کرد، حدود 82 مایل در هر گالن (35 کیلومتر در لیتر) داشت.

پس از اینکه تویوتا ABEV را در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 1977 به نمایش گذاشت، این خودرو روی جلد بروشور شرکتی این خودروساز در سال 1978 ظاهر شد که در زیر نشان داده شده است.

تویوتاهای مدرن به طور گسترده ای از آلومینیوم استفاده می کنند. به عنوان مثال، آخرین تاکوما از فلز در قسمت بالایی بدنه و درب عقب خود برای کاهش وزن استفاده می کند. GR کرولا از مواد سبک وزن برای کاپوت و درهای جلو برخوردار است. بنابراین به جرات می توان گفت ABEV یک پیشرو موفق برای تلاش های آینده تویوتا بود.

منبع :

motorone

مطالب مشابه

نظرات

تعداد نظرات این مطلب : 0 نظر

لطفاً جهت ثبت نظر وارد شوید و یا ثبت نام کنید.

ورود / ثبت نام

هنوز نظری برای این پست ثبت نشده، شما اولین نفر باشید.